úterý 1. října 2013

Odpoledne v parku- figurky

V této třetí části článků o diorámě s názvem Odpoledne v parku se budu věnovat popisu figurek.
S figurkami v civilních diorámách je to vždy složité. Na trhu je jich k dostání pouze málo, a tak je každý zná. Snažím se proto vždy každou figurku přepracovat do požadované pozice a zároveň se snažím, aby nebylo na první pohled poznat, z jaké sady figurka pochází. Děj této diorámy se odehrává v parku, kde tři kluci stojí na vyvýšeném místě opření o zábradlí a pozorují starého důchodce, který maluje obraz oblouku.

POSTUP:
Pro úpravu těchto figurek jsem použil převážně tmel Duro. Samotný postup je poměrně jednoduchý a jeho detailní popis jsem sepsal v samostatném článku (odkaz zde).

Figurky použité v diorámě

MALÍŘ-DŮCHODCE:
Malíř pochází ze stříkané sady od firmy Miniart (35086). Ponechal jsem mu pouze nohy a zbytek přepracoval, pomocí tmelu Duro.

Paže jsem nahradil odlévanými ze svého vrakoviště. Hlavička a pravá dlaň, držící štětec, jsou od firmy Hornet. Hotovou figuru jsem zkompletoval se vším malířským příslušenstvím a umístil do diorámy. Detailní popis stavby malířských potřeb naleznete v samostatném článku zde.
Malíř-důchodce usazený do diorámy

DĚTI:
Figurky chlapců jsou rezinové kopie z originálů od firmy Andrea miniatures, které jsem si pouze pro svou vlastní potřebu odlil, jelikož je různě přepracované používám téměř do každé své diorámy.

Sedící kluk:
Se sedícím chlapcem byla nejmenší práce. Zvednul jsem mu levou nohu tak, aby ji mohl mít položenou na zídce. Také jsem doplnil hlavu, která má otevřenou pusu a poněkud vytřeštěný výraz. Abych tento pohled ještě umocnil, rozhodl jsem se vyrobit chlapci brýle z velmi tenkého drátku, čočky jsou zhotoveny z přípravku Vallejo Still water a zvětšují již tak velké oči do udiveného vzhledu. 
Sedící kluk
Stojící kluk:
Se stojícím klukem také nebylo moc práce, rozpřáhnul jsem mu obě ruce, které má figurka původně za zády a doplnil svetr z tmelu. Děti jsem nejprve upravoval jednotlivě a teprve po dokončení jsem vytvořil jejich sousoší.
Kluk opřený o zábradlí:
S touto figurkou bylo nejvíce práce. Protože v originále skáče kluk přes kozu, musel jsem nohy dát k sobě, což si vyžádalo rozřezání nohou ve všech kloubech. Dále jsem vyrobil sako a kravatu z tmelu.
Hotové figurky
MALOVÁNÍ:
V malování nejsem moc přeborník, ale snažím se pobírat rady od kamarádů figurkářů na našich pravidelných setkáních v restauraci ve Vršovicích.
Všechny figury jsem po jejich úpravách odmastil, nastříkal surfacerem 1000 a následně namaloval štětcem akrylovými barvami Andrea. Kamarád figurkář Milan Dufek (odkaz na stránky zde) vždy ironicky říká: ,, Místo namaloval spíše natřel", čímž dovede vždy potěšit...


KONEC TŘETÍ ČÁSTI
Ve čtvrté a zároveň poslední části článků, se můžete těšit na popis terénu, detailů a vegetace celé diorámy.

ODKAZY:
Přestavba figurek zde
Odpoledne v parku- oblouček 1.díl zde
Odpoledne v parku- oblouček 2. díl zde
Odpoledne v parku- diorama zde
Bronzová socha císaře Napoleona zde
malířská výbavička zde
Článek o stavbě opěrné zdi naleznete zde

Tento článek vyšel také v časopise Modelář 12/2013

měřítko 1/35